Ticho desetkrát jinak

Přehled českého a slovenského trhu s akustickými budkami

První číslo časopisu Facility Management Journal je na světě. Pro českou pobočku mezinárodní asociace facility managerů IFMA časopis vydává agentura Idealab. Náš online magazín ARCHIZOOM nyní doplňuje technicky a odborně zaměřený B2B časopis.

Je tištěný a plný informací o BIM, provozu staveb a dalších technických informacích. Součástí prvního vydání je také přehled akustických budek českých i slovenských výrobců nebo distributorů zahraničních produktů. Stáhněte si jej v podobě e-booku.

Kancelářský fenomén

Otevřená pracovní prostředí vedla ke vzniku fenoménu modulárních, plně odhlučněných a pohodlných akustických budek. Ticho a soukromí v nich naleznou jednotlivci i menší skupinky. Pořízení těch nejmenších začíná na sto tisících korunách. Jejich zdánlivě vysokou cenu však vyvažují pozitiva, která s sebou tiché budky přináší.

Jednou z předností akustických budek je jejich flexibilita a snadná manipulace, například při stěhování do nových kanceláří nebo jen při jejich přemístění na jiné místo v původních prostorách. Světlo do nich proniká skrze skleněné dveře, které vymezují prostor těch, kteří sedí uvnitř, a zároveň jim ponechávají kontakt s okolím.

Vedle kvalitního ergonomického řešení je samozřejmostí také systém automatického odvětrávání. Mezi další vybavení budek patří zabudované moderní technologie včetně možnosti napájení elektronických zařízení.

V hlučných kancelářích se stále častěji objevují akustické budky jako zálivy klidu a místa pro soustředění. Popularita této již téměř povinné součásti moderních kanceláří je důvodem, proč jim věnují pozornost také designéři. Na trhu tak vznikají modely v nepřeberném množství barev, povrchových úprav a materiálů.

 

POD Booth od skandinávské firmy Martela má ve své nabídce společnost SUMA Komplet.

Akustiku v té nejvyšší skandinávské kvalitě jsme představili také v našem videopodcastu Architekti kanceláří: značka Martela byla naším partnerem u dvou velmi zajímavých rozhovorů. Představili jsme Studio Reaktor a Perspektiv.

Značku Framery na českém trhu podává společnost cre8.

 

Akustické budky se jako efektivní a užitečné vybavení kanceláří stávají významným aspektem také pro provozovatele a facility manažery. Jejich seznam najdete v novém časopisu Facility Management Journal, jehož cílem je mimo jiné sdílet know-how a vzdělávat nejen dodavatele FM služeb, ale také klienty.

E-book ke stažení

Další články:

Transparentní obytná krajina

Kanceláře, které nespí

V Londýně bychom marně hledali centrální náměstí českých kvalit

Dvacet devět podob české architektury

Jedenáctka nejlepších kanceláří

Další rekonstrukce hotelu Hilton od IBA

Netradiční svět Kebinu

Interiér musí ladit jako orchestr

Brněnské Clubco

Každý týden články ARCHIZOOM
do Vašeho mailu.
Registrujte se

NAHORU