Vstříc úspěšným zítřkům

Partneři ARCHIZOOM sdílí úspěchy loňského roku a plány do budoucna

Foto: Unsplash

Náročné výzvy, které se podařilo proměnit ve využité příležitosti. Rok 2022 byl v mnoha ohledech bouřlivý a nepředvídatelný. Nesnadné podmínky a nutnost se přizpůsobit změnám se však pro firmy staly spíše motivací k lepším výkonům, a to jak prodejním, tak při vytváření kreativních řešení. Důkazem jsou odpovědi ARCHIZOOM partnerů, kterých jsme se ptali na jejich vnímání loňského roku, povedené projekty a důležité milníky. Co jsme zjistili? Jejich plány do budoucna jsou plné naděje a i v tomto roce je bude doprovázet pozitivní přístup k novým dobrodružstvím.

Rekordní výsledky SAPELI

Tomáš Albrecht, produktový manažer firmy SAPELI

Rok 2022 byl jednoduše neobyčejný. Události, které se ve světě za poslední roky odehrály, nám v SAPELI připravily skutečně zvláštní podmínky pro práci. Ty nakonec způsobily, že jsme v rámci obchodních výsledků dosáhli samých rekordů. To s sebou neslo ohromné množství práce. Nejen v rámci operativních činností, ale hlavně jsme získali prostor pro zahájení nových projektů i k prozkoumání netradičních směrů. Loňský rok bych shrnul jako nadmíru úspěšný a věřím, že usilovná práce, kterou jsme v tomto roce vynaložili, nám pro následující období zasela dostatečný základ, abychom v podobném trendu pokračovali i nadále,“ hodnotí Tomáš Albrecht, produktový manažer firmy SAPELI.

Loňský rok byl podle něj úspěšný i díky expanzi prémiového konceptu SAPELI Unlimited do zahraničí, získání ceny RED DOT DESIGN AWARD za nové prosklené dveře Muteo Tonale, uvedení revolučního magnetického zámku M.A.G. na trh nebo zahájení klíčového inovačního projektu, který si klade za cíl široké využití netradičních materiálů ve výrobě dveří s důrazem na udržitelnost a ekologii.

Dále se chceme soustředit na prémiový segment dveří a zárubní, protože v tomto směru vnímáme obrovský potenciál. Připravujeme zásadní strategické změny v nabídce přírodní dýhy, která v posledních letech zažívá svoji renesanci. Ukážeme, že i umělé materiály mohou být hodnotné a luxusní. Pracujeme na revolučním konfigurátoru dveří a zárubní, který nebude mít na trhu obdoby. Plánů je hodně a já věřím, že se nám podaří je uskutečnit,“ uvádí Tomáš Albrecht.


Nové investice M&T do soběstačnosti

Ivo Ulich, majoritní akcionář M&T

Jako bezesporu velmi náročný vnímá uplynulý rok Ivo Ulich, majoritní akcionář M&T, jediného českého výrobce designového dveřního a okenního kování. Z pohledu firmy však byl rok nakonec úspěšný. „Plány prodeje se nám podařilo splnit, což pro nás znamená nejlepší tržby v dosavadní pětadvacetileté historii naší rodinné společnosti vyrábějící dveřní a okenní kování,“ vysvětluje.

Za úspěch považujeme především to, že se nám podařilo ustát momentální nelehkou situaci a vypořádali jsme se s problémy, které v souvislosti s ní vyvstaly. Mezi takové patřily například růst cen energií a vstupních materiálů, tedy surových kovů, ze kterých vyrábíme naše kliky, či potíže s logistikou a dodacími lhůtami od našich dodavatelů. I přes všechna tato úskalí se nám podařilo splnit nastavený plán prodeje – a to celé bych nazval nejúspěšnějším projektem roku 2022,“ dodává Ivo Ulich.

V tomto roce firma opět plánuje navýšení prodeje o cca 4 %. Dále se vedení rozhodlo investovat do nového výrobního zázemí, což zahrnuje výstavbu nové skladové a montážní haly a také instalaci fotovoltaických panelů pro zvýšení energetické soběstačnosti.

 


Podlahy Pergo jako standard bydlení

Martin Müller, Key Account Manager Pergo

 

Podobně jako ostatní kolegové hodnotí rok 2022 Martin Müller z firmy Unilin – Pergo podlahy. I pro tohoto výrobce vinylových, laminátových, ale i dřevěných podlah byl rok náročný, ale úspěšný. „Za nejúspěšnější považuji navázání spolupráce se společností Skanska a jejich rezidenčními projekty, v nichž si podlahy Pergo vybrali za standard. V tomto roce dále plánujeme rozšířit portfolio našich produktů o další značky z naší velké skupiny Unilin a IVC,“ odpovídá za firmu Martin Müller, Key Account Manager.

 

 

 


Ecophon představí kreativní hřiště

David Horecký, Business Unit Manager Saint-Gobain Ecophon Česká Republika

Minulý rok přinesl Ecophonu mnoho výzev, na které museli reagovat a přizpůsobovat se realitě téměř ze dne na den. Společnost nejvýrazněji ovlivnilo zdražování energie, služeb a vstupních surovin. „Zaznamenali jsme i změnu chování zákazníků na trhu, a to v souvislosti s rostoucí nejistotou ohledně realizace projektů a nákladů s tím spojených. Díky našim zkušenostem, silnému týmu a zázemí Skupiny Saint-Gobain, které jsme členem, jsme ale vše zvládli skvěle a rok 2022 byl z pohledu prodejních výsledků opravdu velmi úspěšný,“ popisuje David Horecký, Business Unit Manager Saint-Gobain Ecophon ČR.

Úspěšných projektů byla celá řada. Ecophon je dlouhodobě aktivní v segmentu zdravotnictví, kde za posledních několik málo let vidím značný posun. Daří se nám, společně s architekty, ukázat vlastníkům, provozovatelům i investorům ve zdravotnictví, jak je dobře řešená akustika v nemocnicích důležitá, jak ovlivňuje lékaře, pacienty a jak přispívá k rychlému uzdravení,“ pokračuje Horecký.

V loňském roce představovaly projekty ve zdravotnictví výraznou část realizací Ecophonu. Firma zároveň na český trh úspěšně uvedla novou akustickou omítku Fade. Jedná se o kvalitní omítkový systém, který pohlcuje nežádoucí hluk a je šetrnější alternativou k tradičním akustickým řešením, jako jsou například rastrové podhledy.

Ecophon poskytuje zákazníkům mnoho přidaných služeb, jednou z nich je navrhování designových akustických řešení pro zákazníky. V příštím roce se firma chystá tato designová řešení ještě více rozvíjet a rozšiřovat. Zároveň chce pokračovat ve vzdělávání odborníků, a navíc ho poskytnout širší veřejnosti prostřednictvím nové online platformy „The Lab“. Jedná se o pomyslné kreativní hřiště, kde můžete zábavnou cestou objevovat akustiku a experimentovat se zvukem. „Pro mě je to skvělá hračka a interaktivní akustický simulátor, kde se ponoříte do různých akustických prostředí, budete poslouchat a naučíte se více o akustice a zvuku,“ dodává závěrem David Horecký.


Monobrand plní sny a zažívá Vánoce každý týden

Katrin Grund, zakladatelka značky Monobrand

Máme za sebou skvělý rok, ve kterém jsme měli možnost vyzkoušet nový formát workshopů, kterých letos proběhlo rovnou sedm! Osobní setkání s výrobci jsou pro nás moc důležitá a byli jsme vděční, že mohli tento zážitek zprostředkovat našim partnerům a zároveň otevřít prostor pro dotazy a diskusi, aby měli naši partneři možnost dozvědět se o produktech a plánovaných novinkách z první ruky. Potkali jsme spoustu zajímavých klientů, designérů a architektů, se kterými jsme navázali nové spolupráce a tato důvěra nás moc těší,“ říká Katrin Grund Monobrandu.

Její značka se podílela hned na několika zajímavých projektech různého charakteru. Od interiéru rodinné Wellnerovy vily přes pension Erlebachova bouda po rezidenci The Julius v Praze, kde zazářily vypínače Berker R. Classic ve speciálním manufakturním provedení s bronzovým nádechem. Dále také Boutique Hotel V Bezovém Údolí od Terezy a Michala Hoškových, kde byly využity také manufakturní produkty, tentokrát Berker 1930, aby se splnil jejich sen o dokonalém boutique hotelu.

Plánujeme spoustu dalších skvělých akcí a nejradši bychom měli v nejbližší době větší showroom, abychom získali větší prostor pro ukázku dalších krásných designových produktů. V Monobrandu máme Vánoce téměř každý týden, když máme šanci vybalovat a objevovat nové vzorky a překrásné věci. Zároveň s láskou a pečlivostí toto nadšení rádi předáváme dál,“ popisuje své zážitky s designem Katrin Grund, zakladatelka značky.


Antalis otevře nový showroom

Daniela Boučková, Backseller sektoru vizuální komunikace

Velice úspěšný rok zaznamenala také firma Antalis, jejíž aktivity se významně rozšířily nejen v oblasti tisku a reklamy, což byl donedávna její hlavní směr, ale také v oblasti designu a architektury. „Pro tuto oblast máme v nabídce různé materiály, jako je plexisklo Perspex, interiérové designové fólie Coala Interior Film, od roku 2022 novou řadu dekorativních fólií na polepy skel Coala Window Decor a další nové potisknutelné materiály jako textil, tapety či lino,“ představuje novinky Daniela Boučková, která má v Antalisu na starosti vizuální komunikaci pro interiérový design.

Další velice významnou oblastí, které se firma začala v loňském roce věnovat, je car wrappping materiály určené na polep vozidel (Arlon). Vedle účasti na veletrzích a konferencích uspořádala firma pro své zákazníky výukové semináře. Dalším významným krokem bylo spuštění mezinárodní soutěže Antalis Interior Design Award. Její výsledky budou vyhlášeny 30. března na slavnostním galavečeru v Paříži.

Byli jsme partnery prvního ročníku DESIGN AWARD DAY, určený pro budoucí designéry a architekty, který organizovala Střední a Vyšší odborná škola reklamní a umělecké tvorby Michael. Jeho součástí byly odborné přednášky významných designérů a renomovaných společností, workshopy a také vyhlášení výsledků soutěže Design Award.

Během loňského roku jsme použili speciální lité plexisklo na benzínových stanicích, materiál Coala je možné vidět v prostorách nového co-workingového centra i v lázních nebo wellness hotelu. V tomto roce plánujeme vytvořit green produkty a orientovat se na ekologické materiály. Budeme otevírat  nový, moderní  showroom Le Papier v Holešovicích. A letos bychom se chtěli také opět setkat se zákazníky na školeních, seminářích, webinářích, nebo se účastnit veletrhů a odborných konferencí,“ shrnuje Daniela Boučková.


Na český a slovenský trh se chystá nová značka rodiny Fritz Hansen

Pavla Preissová, zakladatelka design-um

Pavla Preissová, zakladatelka design-um, hodnotí rok 2022 jako náročný a plný zvratů. Ale celkově velmi úspěšný: „měli jsme možnost účastnit se několika zajímavých projektů v ČR i na Slovensku. Za zmínku stojí například projekt Nemocnice Bory v Bratislavě z dílny skvělých AT26, kde jsme uspěli se značkou Arper.“

Měli jsme radost, že se opět vrátila možnost cestovat a navštívit obchodní partnery a veletrhy. V době Covidu jsme do našeho portfolia zařadili dvě významné dánské značky – Fritz Hansen a Eva SoloDíky tomu jsem v minulém roce několikrát navštívila Kodaň a stále více propadám kouzlu dánského designu a příjemné atmosféře této země,“ vypráví Preissová.

Velký ohlas měla oslava 150. výročí založení firmy Fritz Hasen v UPM v Praze. „Dostali jsme důvěru uvést na český a slovenský trh dánskou outdoorovou značku Skagerak, která je nyní součástí rodiny Fritz Hansen. Na to se už moc těšíme. Zaměříme se také na posilování značky Eva Solo, včetně jejich nové kolekce nábytku,“ doplňuje.

Ve spolupráci s prodejci vzniknou zajímavé workshopy pro architektonickou komunitu a připravují se návštěvy partnerů v Itálii a Dánsku.Moc se těšíme se na novinky od Arperu na Salone del mobile v Miláně. Jednáme také s novou značkou, která by hezky doplnila naše portfolio zastupovaných firem – nechte se překvapit. Nudit se tedy určitě nebudeme,“ poodhaluje dále Pavla Preissová.


Více světla a barev díky Barrisolu

Jiří Karvánek, ředitel české pobočky Barrisol

Rok 2022 nám byl příznivě nakloněn. Věříme, že i přes turbulentní dobu nám pomohlo fungování firmy. Firma si stále drží zdravé jádro a díky rodinnému přístupu jsme v roce 2022 překonali i velké překážky. Do dalších let věříme v to nejlepší jak pro nás, tak pro naše klienty,“ říká Jiří Karvánek, ředitel české pobočky Barrisol.

Za jednoznačně nejúspěšnější projekt loňského roku považuje expozici ve Slováckém Muzeu podle návrhu architekta Michala Kutálka. V realizaci došlo ke snoubení několika prvků. Pohledový potištěný Barrisol navazoval na ocelové plechové konstrukce v obloukovém provedení. Nechybělo podsvícení, umělecké prvky tlačící na materiál Barrisol a v neposlední řadě taktéž technologie 3D tisku pro detailní tvorbu plastické mapy Uherského hradiště.

V tomto roce plánujeme ukázat rozsah našich možností a ukázat lidem plný potenciál jedinečného Barrisolu. Tyto možnosti zajisté prokážeme i v nových netradičních realizacích a zajistíme, aby lidé nebyli ochuzeni o provedení, která jim doteď byla neznámá. Barrisol zajistí nejen světlo, ale také pohledové matné i lesklé povrchy, klimatické řešení, zrcadlové, perforované, a to vše v široké škále barev,“ zní cíle tohoto roku.


Novinky z Litomyšle od young_block

Zuzana Fryaufová, spolumajitelka young_block

Byl to další – vlastně už třetí – rok, který nebyl lehký. Situace na trhu byla kvůli válce na Ukrajině, energiím a celkové ekonomické situaci opravdu komplikovaná. Zejména díky poslednímu kvartálu se nám přesto podařilo udržet bilanci roku 2021. Plánovaný růst ale odkládáme na rok nadcházející,“ ohlíží se nejen za posledním rokem Zuzana Fryaufová, spolumajitelka young_block.

Výrobce bloků z Litomyšle zvládl mnoho výzev, hledal nové cesty, přístupy a řešení. „To všechno náš tým prověřilo zase z trochu jiné perspektivy. Zpětným pohledem hodnotíme uplynulý rok jako úspěšný. Jsme pyšní na to, jaké lidské aliance máme v rámci young_block týmu, tak i co se dodavatelů a klientů týče,“ dodává dále.

Ústředním motivem loňska byla myšlenka UMÍME SE VÁS DOTKNOUT. Výrobce kromě papírových produktů nabízí firmám i zážitky – papírové eventy. Několik z nich se uskutečnilo přímo v Litomyšli a výrobce zaznamenal pozitivní ohlasy. Osvědčil se také prodej doplňkového sortimentu, jako jsou batohy a trička. Nejúspěšnějším produktem byl Diář 09/09, který je určený všem, kdo si rok plánují od září do září. Firma začala testovat personalizaci produktů, což přerostlo až do příprav nové značky pod vlajkou young_block.

Rádi bychom letos naplno šlápli do high-end personalizované řady produktů pod značkou paper_id. Navíc se nám také rýsuje dlouhodobá spolupráce s jedním z našich etablovaných klientů. Měla by nám poskytnout větší manévrovací prostor pro všechny nápady, vize a investice, které nosíme už několikerý rok v hlavách. Zaměřit se chceme dále na portfolio produktů pro děti – Papírové hry byly trhákem loňského podzimu. Ozývají se také další zajímavé značky, podcasty, projekty. Je to pro nás nejen příznak toho, že jsme čím dál silněji ukotvení v povědomí veřejnosti, ale i toho, že nás nepochybně čeká další rok plný kreativity, zajímavých lidí a projektů. Za nás – a věřím, že za většinu podnikatelů – bychom si přáli, aby byl také aspoň o něco stabilnější, než ty předchozí,“ vyslovuje cíle a přání Zuzana Fryaufová.

 

Další články:

Dobrá architektura nejde dělat ve sklepě

Nikdo z českých expatů úplně neodešel

Všechny stavby mohou dýchat novým životem

O patro více noblesy

Měli bychom se zamyslet, kolik prostoru potřebujeme

Láska ke dřevu jako hnací motor

Chytré skříňky inspirované Mondrianem

Každý týden články ARCHIZOOM
do Vašeho mailu.
Registrujte se
NAHORU