Prestižní soutěž Kanceláře roku 13. února 2023 otevřela brány registrace sedmého ročníku. Přihlašovat kanceláře můžete až do 12. dubna. Jaké interiéry si letos odnesou cenu? Soutěžit se bude v devíti kategoriích.
Nový ročník – nová porota
Do soutěže se za její dosavadní historii přihlásilo přes 700 kancelářských realizací. Slavnostní galavečer se bude opět konat v Paláci Žofín a přilehlých zahradách. Sestavu poroty letos posílí světově uznávaná architektka Eva Le Peutrec, která během své kariéry navrhla přes 140 projektů na čtyřech různých kontinentech. Její portfolio se skládá z kancelářských prostor v mrakodrapech, pětihvězdičkových hotelů a nákupních či kongresových center, dále pak z urbanistických návrhů a luxusních vil.
„Poslední dva roky byl kancelářský sektor vinou covidu a home office v útlumu, a přesto vznikla celá řada úžasných realizací, které jsme ocenili v minulých ročnících. Konec roku 2022 již byl ve znamení rostoucí poptávky po kancelářích navzdory určité krizi, kdy ze strany firem cítíme opatrnost z nejisté doby. Firmy si ale nadále uvědomují důležitou roli kanceláří a řada z nich namísto snížení kapacit buduje ve volných prostorách místa pro setkávání a týmovou spolupráci. Věřím proto, že i letošní ročník přinese to nejlepší z tuzemského kancelářského sektoru a vítěznou trofej si odnesou jen ti nejlepší. Velkou radost mi pak dělá rozšíření poroty o nové tváře, což je, věřím, dokladem toho, že značka Kanceláře roku přitahuje ty největší odborníky na trhu,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners a zakladatel soutěže Kanceláře roku.
Kancelářské interiéry letos mohou soutěžit v následujících devíti kategoriích:
- Nejlepší regionální kancelář
- Kancelář nad 5 000 m2
- Kanceláře finančních institucí
- Advokátní kanceláře
- IT kanceláře
- Poradenské kanceláře
- Kanceláře 21. století
- Hub & Co-working kanceláře
- Employee friendly kanceláře
Pomyslnou desátou kategorií je speciální Cena poroty, kterou může získat jakákoli realizace napříč všemi kategoriemi.
„Lidé tráví třetinu svého dne v kanceláři, proto je důležitý důraz na kvalitu a ergonomii pracovního prostředí. Zatímco dříve stačilo pořídit kvalitní židli, dnes kvalitu pracovního prostředí určuje celkový výběr designového typizovaného i atypického nábytku. Kancelářský design přitom čím dál tím více připomíná luxusní domov či hotel a tomu odpovídá i kvalita vybavení. I v rámci udržitelnosti se určitě vyplatí pořídit kvalitní nábytek, který vydrží deset až dvacet let, než nekvalitní, který po třech letech odejde,“ dodává Jiří Zavadil, Managing Director společnosti Vitra a porotce soutěže Kanceláře roku.
Ohlédnutí za loňským rokem
O soutěži Kanceláře roku
Soutěž kanceláře roku vznikla v roce 2016 a nyní probíhá již její 7. ročník. Odborná porota hodnotí interiéry z hlediska výjimečnosti a designu prostor, inovace (technologické, materiálové, praktické), atmosféry a především kvality pracovního prostředí. Napříč všemi kategoriemi oceňuje atraktivitu pracovního prostředí a nakolik je kancelář příjemným místem k bytí, což nabývá na významu hlavně vzhledem k tomu, jak velkou část svého času tráví většina z nás v kanceláři. Vítězové budou vyhlášeni na závěrečném galavečeru během léta v zahradách Paláce Žofín, na který budou pozváni zástupci všech přihlášených společností. Více o soutěži na novém webu www.kancelareroku.cz.
O společnosti Prochazka & Partners
Společnost Prochazka & Partners v roce 2013 založil Radek Procházka a dnes je vedoucí společností výhradně zaměřenou na zastupování nájemců v oblasti komerčních nemovitostí. Poskytuje komplexní servis pro nájemce v segmentech Offices a Industrial (přejednání, relokace, expanze, nákup či výstavba na klíč) a svým klientům zajišťuje i architektonické a projektové poradenství a management (Design & Build). Společnost od roku 2016 vyhlašuje také odbornou soutěž Kanceláře roku. Více o společnosti na www.prochazkapartners.cz.