Nadčasový a krásný design z Monobrandu

S Katrin Grund o manufakturách a kvalitě

Katrin Grund

Katrin Grund je původem z Německa. Má půvabný německý přízvuk a vybraný vkus. V Praze založila úspěšnou značku Monobrand, kterou architekti milují. Monobrand představuje precizní výběr, nadčasovou kvalitu a špičkový design. Vypínače, světla, doplňky… „Fandíme přírodním materiálům, jako je mosaz, dřevo, kůže, mramor, kov nebo beton. Mnoho výrobků z našeho portfolia se vyrábí ručně a z těch nejlepších materiálů,“ říká Katrin. Jejím záměrem je najít, vybrat a zastupovat výrobce vysoce kvalitních produktů – takových, které vydrží mnoho let. Takových, které budete milovat.

Vaše značka Monobrand svým názvem evokuje jednotu a doslova říká, že jste jedna značka. Ale ve skutečnosti jste vlastně poly-brand… Jak si vybíráte značky do portfolia?

Když jsem si založila Monobrand, vnímala jsem jako důležitou přidanou hodnotu dané značky. Rekonstruovala jsem náš dům a hledala jsem zajímavé věci a značky, nechtěla jsem IKEA. Hledala jsem značky, které vydrží dlouho let, jsou nadčasové a nikdo je na českém trhu nezastupuje. Praha je hodně malé město a všichni se tady znají. A proto jsem neviděla důvod zastupovat značky, které najdete na každém rohu. Hledala jsem malé manufaktury, které vyrábějí ručně a s láskou. Ty, které vyrábějí v malých sériích a třeba s mladými designéry. Prostě brandy, které nejsou moc známé. A pak také kvalita produktu, ta pro mne hraje klíčovou roli. Samozřejmě pak jsou ty značky o něco dražší, než je průměr, ale to, co máme v portfoliu, je nadčasové, moderní a minimalistické. A za rok je nemusíte měnit za něco jiného.

Je to tedy spíš obchodní, než kurátorský výběr?

Ty značky spolu krásně navzájem fungují a komunikují. A mají vždy společné nějaké kouzlo, specialitu… něco, co je odlišuje. Znám je osobně, mám je ráda, ráda s nimi pracuji.

A architekti také…

Když si projdete naše produktové portfolio, tak v každé kategorii je pár značek: máme přehled o tom, co dělají, nejsou to značky s obrovskými katalogy. Kdybych měla dvacet dodavatelů s pětisetstránkovým katalogem, nefungovalo by to. Je to výběr: máme pečlivě vybrané designové kousky, které se doplňují. Nejdeme na kvantitu, ale kvalitu. A to stačí.

Proč nezastupujete české značky?

Strašně jim fandím, hlavně sklárnám, například BOMMA a Brokis, které jsou jedinečné. Fandím klukům z Master & Master: fantastičtí lidé. Rádi je do projektů navrhneme, spolupráci se nebráníme, krásně doplňují náš sortiment.

Mluvila jste o malém českém rybníčku: zkuste prosím srovnat český a evropský trh s designem.

Tím, jak pocházím z Německa, mohu srovnat německý a český. Samozřejmě se liší velikostí. Čeští designéři a architekti jsou v mých očích o mnoho dopředu: jsou inovativní, nebojí se vyzkoušet nové materiály, hrát si s povrchy. Experimentují a hledají neokoukané cesty. Nemohu říci, že by tohle bylo v Německu, tam jsou klienti velmi konzervativní.

Jak se bude trh s prémiovým designem po covidu vyvíjet? Spadne nebo poroste?

Já to vidím spíš pozitivně, lidé to chtějí mít doma hezké, chtějí kvalitu. Opravdu myslím, že na jaře se lidé báli, nevěděli, co mohou očekávat… Ale teď už se bydlení věnují mnohem více. Víc koukají na náš web, hledají. Takže interiéroví designéři mají teď spoustu práce. I já doma pořád vymýšlím, co můžu zlepšit: lampičku, vázu… takto to má podle mne spousta lidí.

Spolupracujeme s předními světovými značkami a předkládáme to nejlepší, co je ve světě designu k dostání. Naše produkty jsou vytříbenými ingrediencemi v receptu na krásný domov.

To je dané i tím, že Monobrand směřuje hlavně do rezidenčního sektoru…

Ano, třeba kanceláře neděláme, hotely teď také asi moc investovat nebudou, ale doma si to lidé budou chtít udělat krásné vždycky. Architekti se na nás obracejí čím dál více.

Co vám dělá v této lehce posmutnělé době radost?

Obrovskou radostí je náš nový showroom, kdy jsme se v té nejhorší covid situaci pustili do stěhování a přestavby. Nebyli dělníci, montovali jsme si vše sami, balili… a já jsem nadšená. Máme 150 metrů velké plochy. My jsme vlastně mladá firma, jsme na trhu čtyři roky a já si přála krásný prostor… máme spoustu krásných prvků a naši energii jsme transformovali do tohoto nového prostoru. Jste u nás jako doma v obýváku. Takové větší 1+kk.

Co chystáte v nejbližší budoucnosti?

Už se těším, až skončí lockdown, a my budeme v tomto showroomu představovat jednou za měsíc jednu značku: přiletí jejich majitelé a designéři, pozveme naše partnerské architekty, designery, klienty… potkáme se společně během večera, pobavíme se, jak daná značka a její produkty fungují, a to i technicky.

Kde bude Monobrand za pár let? O čem sníte?

Můj sen? Když sedíme s architektem a s klientem společně u velkého stolu a vybíráme a hledáme. A pak za rok, rok a půl se k nám vrátí.  A pak fotíme krásný výsledek. Tak to mne na tom baví nejvíc.


U stolu s Katrin & čtyři kousky, které miluje

Lampa Ora | Kaia

Žhoucí koule z průhledného skla vlnící se po stropě jako konstelace hvězd osvětlují lustr ORA a vytvářejí působivý středobod prostoru. Všechny koule foukané mistry řemesla v tradičních sklárnách v Bavorsku jsou spojeny vlnící se sítí stonků a prstenů z mosazi. Tento systém není samozřejmě pouze dekorativní, ale umožňuje tomuto produktu být předěláván v nekonečných kompozicích, od jednoduchých po složité.

Židle Agapecasa | Tre 3

Světla ONE A | 12 & 24 hrs

Nápojové sklo a tableware | Maarten Baas


Profil

Katrin Grund vždycky milovala architekturu, ale na přání rodičů vystudovala ekonomii a architektura a design pro ni po dlouhá léta zůstaly koníčkem. Svou vášeň pro krásu a lásku k designu ale nakonec nechala zvítězit a otevřením obchodu a showroomu pod vlastní značkou MONOBRAND si svůj sen plní. Základ portfolia MONOBRANDU dnes tvoří především designové spínače, pečlivě vybraná dekorativní svítidla, jedinečné řady dveřních klik a nábytkového kování a prémiové domovní komunikační systémy. Katrin Grund do svého portfolia vybírá pouze výrobky nejvyšší kvality a se skvělým řemeslným zpracováním, a to jak zvučných značek, tak i výrobky od mladých talentovaných designérů.

www.monobrand.cz

Podívejte se na související realizace

Klára Valová navrhla industriální loft s houpačkou

Harmonie neutrálních barev na Vinohradech

Každý týden články ARCHIZOOM
do Vašeho mailu.
Registrujte se
NAHORU