Čeští výrobci

Multimediální projekt představuje dvacet vybraných českých firem

Zkušený autorský tým Idealabu spouští nový multimediální projekt, ve kterém propojí svět online prezentace, audiovizuální tvorby a tištěné publikace. Online svět je prostředím, v němž budeme trávit stále více času a v němž se budeme i nadále propojovat. Projekt Čeští výrobci má za cíl podpořit české firmy jak v České republice, tak v zahraničí. Archizoom je jedním z jeho mediálních partnerů.

Proč projekt vznikl?

Mnoho lidí se snaží obklopovat pěknými věcmi. Znají ale jejich skutečný příběh? Stále více jsou vyhledávány kvalitní a designové produkty, jejich výroba však bývá veřejnosti skryta. Utajena je většinou také složitost kreativních a výrobních procesů. Projekt Čeští výrobci poskytne pohled do zákulisí výroby všem, kteří chtějí poznat, jak věci fungují. Jak se české výrobky vyrábí, kým jsou vyráběny a proč to mnohdy trvá tak dlouho.

Výrobci jsou ti, kdo dávají myšlenkám a designu formu. České výrobní firmy mají navíc dlouholetou tradici a projekt ukáže, co v České republice umíme. A především, jak dobře to umíme a proč je důležité naše dědictví i současné technologie ukazovat.

Dvacet příběhů

Připravuje se unikátní série filmových dokumentů, každý v rozsahu 10-12 minut. V nich budou majitelé a zakladatelé výrobních firem vyprávět a popisovat, jaká je cesta k tomu, aby se kolo točilo, sklo krásně zářilo a česká výroba byla tam, kde je. Vznikne fotoreportáž z výroby a produktové fotografie výrobních firem. Fotografie společně s rozhovory pak budou vydány v knize, která bude mít i svou anglickou verzi. Spustí se také online kampaň. České výrobce od malých manufaktur až po technologicky vyspělé velké firmy nikdo takovým způsobem nepropaguje, projekt Čeští výrobci tak bude úplně první.

Sklo – porcelán – kovovýroba – dřevovýroba. Ve dvaceti příbězích dvaceti firem bude česká výroba popsána, vysvětlena, propojena a ukázána. Český výrobní průmysl čeká zviditelnění v multimediálním projektu, který nemá obdoby.


Autor projektu:

Radek Váňa

Vystudoval Filosofickou fakultu University Karlovy. Pracoval jako redaktor časopisu Architekt, poté jako šéfredaktor odborných médií Stavební fórum a Fórum architektury a stavitelství. Publikoval více 800+ článků ve většině tuzemských architektonických a oborových časopisech. Od roku 2003 se věnuje PR a komunikaci. Zkušenosti z médií později zužitkoval jako freelancer při řízení marketingových a PR kampaní. V roce 2009 založil marketingovou agenturu Idealab, specializovanou na oblast architektury, designu a nemovitostního trhu. Radek redakčně připravil několik desítek publikací, je autorem knih: Internet pro architekty (nakladatelství Grada, 2003), Evropský design (MD Publishing, 2009), Radan Hubička: Práce 2005-2012 (2012) a spoluautorem knih Domy 77 (Prostor, 2008), Nuselský most (IC ČKAIT, 2014).

Sdílet

Související články